torstai 20. joulukuuta 2018

Joulua odotellen

Muumimamman arki on muuttunut rutiinien myötä aika arkiseksi. Syödään, ulkoillaan, nukutaan. Ja tiiraillaan, mitä mamma keittiössä puuhaa. Just tänään ajattelin, kun olin syömässä, että Muumi ei pummaa ollenkaan. Se käy nuuskaisemassa mitä mulla on lautasella, mutta lähtee sitten, todennäköisesti sohvalle lötköilemään.

Videotalleenteelta sain aika kivasti selville, mitä täällä tehdään työpäivien aikana, kuka ja miksi.
Ensimmäiset 7h ja 30min sohvalla vaihtui paikat ja asennot. Siis niin laiskaa jengiä!! :D
Mutta sen jälkeen, vain ihan vähän ennen kun tulen kotiin, alkoi askartelut. Ja kyllä se on aina yhtä tehokas Muumimamma. Sillä on siis tylsää, se aavistelee, että olen tulossa, ja siinä vissiin odotellessa puuhastelee aikansa kuluksi. Ai että se on ihana, miettikääs, mummo +10v ja vielä jaksaa keppostella!! Se ei ole mikään vässykkä, näinhän olen sanonut!!
No, nyt on huusholli laitettu siihen kuntoon, että askarreltavaksi jää vain se sallittu, eikä muuta.

Uskalsin laittaa yhden maton (näin aluksi) olohuoneeseen, koska pissavahinkoja ei ole sattunut moneen viikkoon. Tosin olen käyttänyt sitä pikapissalla 2-3h välein että se tulee Muumille tavaksi tehdä asiat ulos, eikä sisään.

Mitään kummaa täällä Espoon auringon alla. Joulu tulla jolkottaa, me ollaan koirien kanssa ihan vaan kotosalla, syödään hyvin, nautitaan hiljaisuudesta. Josko olis vaikka ihanat ilmat, niin vois viettää aikaa ulkona enemmän joululoman aikana!

Muumimamma porukoineen toivottaa teille kaikille oikein Hyvää Joulua, pitäkää toisistanne huolta, nauttikaa. <3 




Muumimamman lempiohjelma...
Hyvää ja rauhallista Joulua!